fredag 15 april 2016

Söker du stora saker för dig själv? (Verser ur Bibeln)


Verser ur andaktsboken Daily Light (Dagens ljus). Verserna ur 15 April, kväll. Översättningen är KJV sv.

Söker du stora saker för dig själv? Sök det inte (Jer 45:5)!

Jesus: Ta mitt ok på dig och lär av mig, för jag är ödmjuk och saktmodig i hjärtat: och så ska ni finna vila för era själar (Matt 11:29).

Låt detta sinnelag vara i er som också var i Kristus Jesus: som, fast han var Guds gestalt, inte tänkte röva till sig sin jämlikhet med Gud, utan gjorde sig som till en utan rykte, blev en tjänare, och var i allt i mänsklig likhet, och när han så syntes som en människa, ödmjukade han sig och blev lydig intill döden, döden på ett kors. (Fil 2:5-8)

Jesus: Han som inte tar sitt kors, och följer mig, är inte mig värdig (Matt 10:38). 

Petrus: Kristus led för oss, visade oss ett exempel så att vi skulle följa hans steg (1 Pet 1:21).

Paulus: Gudfruktan med förnöjelse är en stor vinst. För vi tog inte med oss något till den här världen och ska säkert inte bära med oss något ur den. Har vi mat och kläder låt oss vara nöjda med det (1 Tim 6:6-8).

Jag har lärt mig att vara nöjd, i vilken situation jag än befinner mig i (Fil 4:11)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar