torsdag 21 april 2016

Dagens ljus (Bibelverser 21/4 morgon)


Daily Light (Dagens ljus). Andaktsbok. Bibelverser morgonen 21/4

Stå fast i Herren.

Min fot har följt hans steg och jag har hållit hans väg, och inte avvikit.

Herren älskar rådslut och lämnar inte sina heliga. De är bevarade för evigt.

De rättrådiga ska leva av tro. Men om någon drar sig undan, ska min själ inte ha behag i honom. Men vi är inte dem som drar oss undan till förstörelsen (domen), utan dem som tror tills själen är räddad. 

Johannes: Om de hade varit från oss skulle de utan tvekan ha fortsatt med oss, men de gick, så att de skulle bli klart att inte alla var från oss.

Jesus: Om ni fortsätter i mitt ord, då är ni mina verkliga lärjungar.

Den som håller ut till slutet ska räddas.

Vaka, stå fast i tron, för er som män, var starka.

Jesus: Den som övervinner ska bli klädd i vita kläder och jag ska inte stryka hans namn ur livets bok.

Not.
När det står "han" i Bibeln tenderar vi idag att  säga "den," men det vore främmande för Gud att utesluta kvinnor från att tro och stå fasta i tron. "Den" är inte så vanligt ord, men det förekommer.

Verser: Fil 4:1, Job, 23:11, Ps 37:28, Ps 121:7, Hebr 10:38-39, 1 John 2:19, Joh 8:31, Matt 24:13, 1 Kor 16:13, Upp 3:11, Upp 3:5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar